اشتباه میکس و مسترینگ در افراد مبتدی

 اشتباه میکس و مسترینگ در افراد مبتدی

اگر در میکس و مسترینگ دچار اشتباه می شوید به هیچ وجه نترسید و ادامه دهید. ما در این مقاله در مجله صوت پلاس قصد داریم شمارا با 10 اشتباه میکس و مسترینگ در افراد مبتدی آشنا کنیم.

 10 اشتباه میکس و مسترینگ در افراد مبتدی

1. استفاده از پردازش بیش از حد در یک ترک

انباشتن تعداد زیادی پلاگین در ترک های جداگانه بزرگترین اشتباهی است که در مبتدیان دیده می شود.

وقتی افرادی در میکس و مسترینگ خود شش پلاگین زنجیره ای را در یک ویدیوی YouTube نمایش می دهد، این کار یک طرح گام به گام را به شما نشان می دهد.

آنها می دانند که چرا یک EQ ممکن است برای high-pass در یک ترک مناسب باشد، چرا اکولایزر بعدی برای تقویت میانه های بالا مناسب است.

چرا کمپرسور فلان و فلان صدای مکمل کامل دارد، و مهمتر از همه، چگونه تمام دوشاخه ins قرار است با هم کار کنند.

جستجوی حرکات مناسب و آزمایش آهنگ‌های جدید مهم است، اما آزمایش حداقل در میکس می‌تواند مضر باشد.

2. تلاش برای تبدیل صدا به چیزی که نیست

مثلا اگر شما تلاش کنید، صدای یک خواننده باریتون را به چیزی بیش از حد پر طنین، کمی خشن و کاملاً غیر طبیعی تبدیل کنید. در نهایت به چیزی که دلخواهتان است تخواهید رسید. 

3. نداشتن ایده روشن از کاری که می خواهید انجام دهید

این یک دردسری است که فقط افراد مبتدی را تحت تأثیر قرار نمی دهد.

ما فقط می خواهیم به کار ادامه دهیم، بنابراین اغلب به خود اجازه نمی دهیم که در وهله اول برای کاری که می خواهیم انجام دهیم ایده واضج و روشن داشته باشیم.

در حال حاضر، یک پیمانکار هرگز خانه ای را با این تصور که اتاق خواب کجاست، نمی سازد. پس چرا فکر می‌کنیم می‌توانیم یک میکس را با ایده کمی در مورد اینکه چگونه می‌خواهیم بیس به پایان برسد، بسازیم؟

شاید برای هنرمندان و تهیه‌کنندگان این کار مناسب باشد، اما در مرحله میکس موسیقی، بیشتر شبیه اجرای هنرمندانه نقشه‌ها است تا نقاشی یک منظره.

اگر موافق هستید، پس بهتر است قبل از شروع به انجام آن، یک ایده روشن در ذهن داشته باشید.

4. عدم توجه به افزایش ساختار صحنه سازی

بسیاری از پلاگین‌ها، به‌ویژه مدهای آنالوگ، به قدرت سیگنال پاسخ می‌دهند.

اگر از شبیه‌سازی‌های آنالوگ در یک آهنگ AUX استفاده می‌کنید، تنظیم سطح ابزارهایی که به آن aux تغذیه می‌کنند ممکن است صدا را از آنچه می‌خواهید منحرف کند.

این می تواند مشکل ساز شود، به خصوص در جلسات بزرگ، جایی که باید به سطوح بسیاری از قطعات متحرک توجه کنید.

اگر به ساختار سود خوب یا افزایش صحنه سازی خود توجه نکنید، در سیستم خود گیر کرده اید، به این منظور است که میکس زنده، کار کردن در جلسه تهیه‌کننده، استفاده از برد آنالوگ با هر ظرفیت ضبط ، اجرای این کارهای پول‌ساز بسیار سخت‌تر می‌شود، زمانی که حالت عملیاتی شما با این فرمت‌ها پخش نمی‌شود، برخی از آن‌ها به سبک مناسب و آنالوگ نیاز دارند.

5. عدم توجه به روابط فاز

وقتی تازه شروع به کار می کنید، تشخیص اینکه آیا دو سیگنال خارج از فاز هستند یا نه، دشوار است، به خصوص اگر کسی در اطراف نباشد تا به شما یاد دهد که چگونه مشکل را تشخیص دهید.

اما افراد مبتدی حتما می دانند چه زمانی عناصر را خارج از فاز بگذارند – یا اینکه چه زمانی باید روابط فاز را برای تأثیر عمدی دستکاری کرد.

درام‌ها معمولاً در اینجا کاربرد ندارند، اما کابین‌های گیتار چند میک هستند.

در این مورد، شما می توانید رابطه فاز بین دو میکروفون را به عنوان فرصتی برای تغییرات تونال، تفریبا یک EQ در نظر بگیرید.

به خاطر داشته باشید که کیفیت صدا بسته به سطح ارتباطی آهنگ ها نیز تغییر می کند.

 اشتباه میکس و مسترینگ

6. قرار دادن ریورب در هر آهنگ

قرار دادن ریورب در هر آهنگ شبیه کیف شما به نظر می‌رسد پس خود را به چهار یا پنج ریورب در کل مرحله میکس محدود کنید.

ممکن است مقداری فعل را روی درام‌ها، آوازها، لمسی از «تله انفجاری» و یک فعل فنری روی یک گیتار خشک به کار ببرید.

7. کار انفرادی برای مدت طولانی

این یک اشتباه کلاسیک از انواع اشتباه میکس و مسترینگ است است، اشتباهی که با انبوهی از آموزش های YouTube در آنجا بهبود نیافته است.

مطمئناً، بسیاری از نام‌های بزرگ نکات بسیار خوبی برای ارائه دارند و برای نشان دادن این نکات، اغلب نتایج خود را به صورت انفرادی پخش می‌کنند تا بهتر بتوانید آنها را بشنوید.

با این حال، این مهندسان همیشه به یاد نمی آورند که در مورد کار به صورت انفرادی به شما هشدار دهند. اگر نمی دانستید، و اگر تصادفاً به ویدیو برخورد کردید، ممکن است ایده اشتباهی را منتقل کند.

8. عدم توجه به زمان بندی و تنظیم

یکی دیگر از 10 مورد اشتباه میکس و مسترینگ عدم توجه به زمان بندی و تنظیم است، در نیمی از مواقع مشکلات صوتی وجود دارد، اما اغلب مربوط به ویرایش است.

9.اضافه کردن صدای بیس و زیرصدا

اضافه کردن صدای بیس و زیر صدا از بزرگترین اشتباه میکس و مسترینگ است که منجر به خستگی گوش و ترجمه ضعیف در سیستم‌های بلندگو می‌شود ( ممکن است به خوبی در هدفون استودیویی پخش نشود.)

همانطور که در مورد مشکلات قبلی ذکر شد، نظم و انضباط مطابق با ارجاع راه چاره است: این کار را انجام ندهید مگر اینکه بدانید – و با یک مرجع مطمئن داشته باشید – که در این مسیر به آن نیاز دارید.

10. رفتن به سمت صدای مستر

هنگامی که تازه شروع به کار می کنید، خوب است که از نظر صدا با مستر هماهنگ شوید، البته نه از نظر بلندی صدا یا سطح، زیرا ابزارهای ایمن سازی سطوح بالاتر سخت تر است.

 نتیجه گیری:

می توانید از تمام این تله ها استفاده کنید و خودتان مضررات آن راببینید و یا اینکه یک کار و خروجی فوق العاده داشته باشید .

پس لطفا تا جایی که برای شما امکان دارد آزمایش کنید و به مسیر خود ادامه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 3 =