خرید میکروفون

راهنمای خرید میکروفون

راهنمای خرید میکروفون | افراد برای خرید میکروفون به مشاوره نیاز دارند و ما در مجله صوت پلاس قصد داریم یهترین شکل شما را در خرید میکروفون بر اساس نیاز کاریتان، همراهی کنیم.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که نمی دانید کدام میکروفون را باید بخرید، اجاره کنید یا در غیر این صورت امتحان کنید.  ما، در این  مقاله جامع راهنمای خرید میکروفون، همه چیزهایی که ارزش در نظر گرفتن دارد را بررسی خواهیم کرد.

 میزان بودجه برای خرید میکروفون

راهنمای خرید میکروفون ، اولین چیزی که در هنگام خرید باید در نظر بگیرید بودجه شما است. پول برای برخی می تواند موضوع حساسی باشد، بنابراین ما این بخش را مختصر نگه می داریم.

اما شما باید در نظر بگیرید،که واقعاً چه چیزی برای شروع و ادامه فعالیت شما مورد نیاز است.

میکروفون‌ها، مانند بسیاری از دستگاه‌های صوتی، قیمت بسیار بالایی دارند. بازار نسبتاً بزرگ است و بنابراین باید انتخاب خوبی برای هر بودجه ای وجود داشته باشد.

نسبت هزینه به سود خرید میکروفون را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر میکروفون برای تجارت مورد نیاز است، شاید افزایش بودجه مناسب تر باشد. از سوی دیگر، اگر قصد ندارید با میکروفون پول در بیاورید، شاید بودجه محافظه‌کارانه‌تری مناسب باشد.

همچنین، هر گونه لوازم جانبی یا نگهداری اضافی مانند ایزولاتور میکروفون، پایه میکروفون، پاپ شیلد ، کابل میکروفون را که ممکن است برای میکروفون شما لازم باشد در نظر بگیرید.

کاربرد خرید میکروفون

راهنمای خرید میکروفون ؛ قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه کدام میکروفون را باید بخرید، حتماً برنامه های مورد نظر میکروفون را در نظر بگیرید.

موقعیت‌های بسیار متنوعی وجود دارد که نیاز به استفاده از میکروفون و در نتیجه، تعداد زیادی از انواع مختلف میکروفون وجود دارد.

بنابراین در مورد کاربرد میکروفون (هایی) که می خواهید بخرید کمی فکر کنید. اگرچه در بخش بعدی درباره برنامه‌های میکروفون محبوب بحث خواهیم کرد، در اینجا فهرست کوتاهی از گزینه‌های معمولی برای برنامه‌های رایج وجود دارد.

  • آواز و صدای استودیو:یک میکروفون استودیویی کندانسور با دیافراگم بزرگ را در نظر بگیرید.
  • آواز و صدا زنده: یک میکروفون داینامیک با اتصال بی سیم در نظر بگیرید.
  • فیلم، تلویزیون، ویدئو، و غیره: میکروفون بی سیم لاوالیر و میکروفون های شاتگان را در نظر بگیرید.
  • ابزار: طیف وسیعی از میکروفون های داینامیک، کندانسور و نواری را در نظر بگیرید.
  • ارتباطات مبتنی بر وب: یک میکروفون USB را در نظر بگیرید.

 راهنمای خرید میکروفون داینامیک،کندانسور،نواری

میکروفون ها به عنوان مبدل تعریف می شوند، به این معنی که یک شکل از انرژی (در این مورد، امواج صوتی) را به شکل دیگری از انرژی (در این مورد، سیگنال های صوتی الکتریکی) تبدیل می کنند. انواع مبدل‌های متعددی در میکروفون‌ها یافت می‌شود، اما 3 مورد اصلی که قابل ذکر است به شرح زیر است:

Dynamic Microphones(میکروفون داینامیک)

میکروفون‌های داینامیک (که گاهی به میکروفون‌های سیم پیچ متحرک نیز گفته می‌شود) از القای الکترومغناطیسی برای تبدیل صدا به صدا استفاده می‌کنند.

یک سیم پیچ از مواد رسانا به دیافراگم میکروفون متصل شده و در یک میدان مغناطیسی معلق است. با حرکت دیافراگم، سیم پیچ یک میدان مغناطیسی در حال تغییر را تجربه می کند و یک سیگنال صوتی الکتریکی تولید می شود.

برخی از میکروفون های داینامیک دارای ترانسفورماتور خروجی هستند در حالی که برخی دیگر ندارند.  به دلیل طراحی ساده میکروفون‌های داینامیک در راهنمای خرید میکروفون، به دلیل ارزان بودن نسبت به میکروفون های نواری و کندانسور در دسته اول قرار می گیرند .

به طور کلی، میکروفون های داینامیک کمترین حساسیت را نسبت به تغییرات فشار صدا و آسیب فیزیکی دارند.

این باعث می‌شود که آن‌ها برای کاربردهای سطح فشار صدای بالا (SPL) مانند مایکینگ کیک و درام‌های دام، گزینه‌های خوبی باشند. به دلیل فقدان حساسیت نیز در محیط های پر سر و صدا به خوبی عمل می کند.

میکروفون‌های داینامیک نیز اغلب برای تقویت صدای زنده انتخاب می‌شوند، زیرا ناهموار هستند و معمولاً در برابر بازخورد مقاوم‌تر هستند. دوام میکروفون‌های داینامیک در برابر آسیب‌های فیزیکی، دما و رطوبت (در حد منطق) گسترش می‌یابد.

نقطه ضعف میکروفون های داینامیک این است که آنها اغلب در پاسخ فرکانسی “رنگی” هستند، به این معنی که همه فرکانس ها را به یک اندازه دریافت نمی کنند.

این امر به ویژه در رده بالا صادق است. همچنین، از آنجایی که معمولاً حساسیت کمتری دارند، ممکن است مانند میکروفون کندانسور یا نواری، تمام جزئیات عملکرد را به تصویر نکشند.

Condenser Microphones(میکروفون کندانسور)

میکروفون های کندانسور صدا را از طریق اصول الکترواستاتیک به صدا تبدیل می کنند. دیافراگم و صفحه پشتی ثابت نوعی خازن (معروف به کندانسور) را تشکیل می دهند. هر حرکت دیافراگم باعث تغییر در ظرفیت خازنی و در نتیجه سیگنال صوتی در خروجی می شود.

برای کارکرد، خازن کپسول میکروفون کندانسور باید شارژ شود. این را می توان از طریق برق خارجی انجام داد (همانطور که در مورد “میکروفون های کندانسور واقعی” وجود دارد) یا می توان به طور دائم با مواد الکترت به دست آورد (همانطور که در مورد “میکروفون های الکترت یا یقه ای” انجام می شود).

هر دو سیستم به خوبی با فناوری امروزی کار می کنند، بنابراین ما این تفاوت را به طور مفصل مورد بحث قرار نمی دهیم، اگرچه باید از آن آگاه بود.

سیگنال کپسول کندانسور امپدانس بسیار بالایی دارد و نیاز به مکالمه تقویت/امپدانس دارد. این را می توان از طریق فناوری حالت جامد (اغلب FET یا JFET) یا از طریق لوله های خلاء انجام داد.

تجهیزات صوتی لوله اغلب گرمای خاصی دارند، در حالی که تجهیزات حالت جامد اغلب سردتر هستند. این موضوع در مورد میکروفون ها نیز صادق است.

میکروفون های کندانسور پیچیده تر هستند و بنابراین اغلب گران تر هستند. همانطور که گفته شد، بسیاری از میکروفون‌های ارزان موجود در بازار از کپسول‌های الکتریکی و مسیرهای سیگنال نسبتاً ساده استفاده می‌کنند.

کندانسورها اغلب به این دلیل انتخاب می‌شوند که حساس هستند، پاسخ‌های فرکانسی گسترده و مسطح دارند و برای ثبت دقیق تفاوت‌های یک عملکرد مناسب‌تر هستند.

در راهنمای خرید میکروفون ،این میکروفون ها اغلب به عنوان میکروفون کاربردی در برنامه های استودیویی انتخاب می شوند. آنها به برق نیاز دارند (برای پیش تقویت و تبدیل امپدانس، در میان چیزهای دیگر)، که اغلب از طریق برق فانتوم در استودیو یا با بایاس DC برای Cavaliers مینیاتوری تامین می شود.

میکروفون‌های کندانسور، به‌ویژه آن‌هایی که لوله‌ای دارند، معمولاً شکننده در نظر گرفته می‌شوند. با این حال، برخی از کندانسورها (مانند بسیاری از میکروفون‌های لاوالری و تفنگ ساچمه‌ای) به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در برابر سوء استفاده فیزیکی همراه با دما و رطوبت شدید مقاومت کنند.

انواع میکروفون های کندانسور:

  • میکروفون های کندانسور با دیافراگم کوچک

دیافراگم های SDC معمولاً 1/2 اینچ (12.7 میلی متر) یا کمتر است. آنها تمایل دارند دقیق تر (فرکانس و پاسخ گذرا) اما کمی پر سر و صداتر از LDC ها باشند.

SDCها اغلب برای میکینگ سازهای زهی و بادی چوبی، به عنوان سربار درام و برای هر منبعی که جزئیات آن حیاتی است انتخاب می شوند.

کپسول های کندانسور با دیافراگم کوچک نیز در میکروفون های شاتگان و از نظر فنی در میکروفون های لاوالیر استفاده می شود (اگرچه این کپسول ها اغلب به عنوان “مینیاتوری” شناخته می شوند).

  • میکروفون های کندانسور با دیافراگم بزرگ

LDC ها معمولاً دیافراگم های 1 اینچی (25.4 میلی متر) یا بیشتر دارند. آنها نسبت به SDC دقت کمتری دارند (فرکانس و پاسخ گذرا) اما دقت بیشتری نسبت به میکروفون های داینامیک دارند.

LDC ها اغلب به دلیل شخصیت و صدای بزرگتر انتخاب می شوند. آنها معمولاً در استودیو برای ضبط وکال، صدابردار، گیتار و آمپرهای بیس و به عنوان میکروفون اتاق انتخاب می شوند.

Ribbon Microphones(میکروفون های نواری)

مانند میکروفون های داینامیک، مبدل های میکروفون نواری از القای الکترومغناطیسی استفاده می کنند. این بار، عنصر رسانا یک دیافراگم نواری نازک است که در یک میدان مغناطیسی مطابق با امواج صوتی اطراف خود حرکت می کند.

از آنجایی که سیگنال خروجی از مبدل نواری نسبتاً کم است، بسیاری از میکروفون های نواری ترانسفورماتور در خروجی دارند. برخی دیگر از میکروفون‌های نواری که به میکروفون‌هاینواری فعال شناخته می‌شوند، حتی از لوله‌ها یا پیش تقویت‌کننده‌های حالت جامد برای کمک به افزایش سیگنال به سطوح مناسب‌تر استفاده می‌کنند.

یک ترانسفورماتور خروجی همچنین به محافظت از عنصر نواری شکننده ذاتی در برابر آسیب ناشی از نوسانات الکتریکی (مثلاً از برش یا درگیر شدن ناگهانی برق فانتوم) کمک می کند.

میکروفون‌های نواری معمولاً به تفاوت‌های ظریف در صدا بسیار حساس هستند و تمایل دارند فرکانس‌های بالا را به آرامی پخش کنند. این ترکیب صدای آنها را با جزئیات و در عین حال گرم می کند.

میکروفون های نواری بسیار شکننده هستند و ممکن است در اثر حرکت بیش از حد هوا آسیب ببینند. همانطور که گفته شد، آنها می توانند SPL بالا را اداره کنند و صدای فوق العاده ای در آواز، هورن، درام و کابینت گیتار داشته باشند (تا زمانی که فاصله کافی برای حذف هرگونه حرکت هوای اضافی در دیافراگم نواری وجود داشته باشد).

 تفاوت میکروفون لوله و میکروفون حالت جامد

میکروفون‌هایی که به پیش تقویت‌کننده‌های داخلی و/یا مبدل‌های امپدانس نیاز دارند، معمولاً از یک لوله خلاء (اغلب یک تریود) یا یک ترانزیستور (اغلب FET یا JFET) استفاده می‌کنند.

میکروفون هایی که از لوله ها استفاده می کنند “میکروفون های لوله ای” در نظر گرفته می شوند، در حالی که میکروفون هایی که از FET استفاده می کنند “میکروفون های FET” یا “میکروفون های حالت جامد” در نظر گرفته می شوند.

میکروفون های لوله ای معمولا گران تر هستند. لوله ها اغلب گران تر از همتایان حالت جامد خود هستند. علاوه بر این، لوله‌ها معمولاً به جای اتکا به برق فانتوم، به منابع تغذیه اختصاصی با کابل‌های خاص نیاز دارند، که بر قیمت افزوده می‌شود.

لوله ها به دلیل “گرمی” خود در تجهیزات صوتی بسیار محبوب هستند. اگر صحبت از گرما شد، لوله ها نیز بسیار داغتر از اجزای حالت جامد هستند.

لوله ها معمولاً صدای بیشتری دارند و معمولاً شکننده تر هستند (از نظر فیزیکی، دما و رطوبت). با این حال، صدای آنها را به انتخاب های عالی برای استودیو و سایر محیط های ضبط امن تبدیل می کند.

برعکس، میکروفون‌های حالت جامد معمولاً حجم کمتری دارند و نسبت به میکروفون‌های لوله‌ای صدا تمیزتر هستند. این تمیزی گاهی اوقات ناخواسته است، اگرچه از نظر فنی، صدای ضبط شده در بسیاری از موارد دقیق تر است.

میکروفون‌های حالت جامد معمولاً از نظر کنترل فیزیکی، دما و رطوبت قوی‌تر هستند.

بنابراین، انتخاب یک میکروفون لوله ای ممکن است به صدا شخصیت بیشتری بدهد، در حالی که انتخاب یک میکروفون حالت جامد معمولاً نتایج بهتری به همراه دارد.

 راهنمای خرید میکروفون

Shotgun Microphones(میکروفون شاتگان)

در توضیح راهنمای خرید میکروفون شاتگان، این مورد بررسی می شود که این میکروفون ها اغلب با کپسول های کندانسور دیافراگمی کوچک طراحی می شوند.

آنها لوله های تداخل طولانی دارند که به طور موثر صدایی را که در زوایای خارج از آن می آید فیلتر می کنند. نتیجه چنین طراحی، یک الگوی قطبی بسیار جهت‌دار است که صدا را مستقیماً در جایی که میکروفون در حال اشاره است مشخص می‌کند.

میکروفون های شاتگان در برنامه های ویدیویی بسیار استفاده می شوند. آنها اغلب مستقیماً به دوربین (برای دریافت صدا در جهتی که دوربین اشاره می کند) یا در انتهای قطب های بوم (که در خارج از کادر قرار می گیرند و به سمت سوژه قرار می گیرند)،وصل می شوند.

راهنمای خرید میکروفون ، میکروفون‌های شاتگان را می‌توان در محیط‌های ضبط فشرده و زنده در تلاش برای ایزوله کردن یک مجری خاص استفاده کرد.

در نهایت، تفنگ های ساچمه ای در پخش مورد استفاده قرار می گیرند، جایی که می توان آنها را به صورت استراتژیک برای دریافت صدا در مکان های کلیدی (به ویژه در ورزش) قرار داد.

Lavalier Microphones(میکروفون لاوالیر)

راهنمای خرید میکروفون : میکروفون های لاوالیر که به عنوان میکروفون های برگردان نیز شناخته می شوند، میکروفون های مینیاتوری هستند که ما می بینیم (یا نمی بینیم) که به یک اجرا کننده متصل می شوند.

آنها اغلب به یک فرستنده بی سیم متصل می شوند و با کپسول های کندانسور یقه ای مینیاتوری طراحی شده اند.

میکروفون های Lav به طور گسترده برای محتوای ویدیویی و همچنین برای تقویت صدای زنده در تئاتر استفاده می شود.

وقتی صحبت از میکروفون های لاوالیر شد، میکروفون های هدست بسیار شبیه به هم هستند، اگرچه به یک دستگاه سر پوشیده متصل می شوند.

Boundary Microphones(میکروفون مرزی)

راهنمای خرید میکروفون : میکروفون مرزی، همانطور که از نامش پیداست، در مرزها (کف، دیوارها، رومیزی، سقف) قرار می گیرند و به گونه ای طراحی شده اند که صدا را در محیط بدون هیچ گونه بازتابی از زیر آنها دریافت کنند.

میکروفون های مرزی معمولاً با کپسول های کندانسور ساخته می شوند.

میکروفون های مرزی اغلب به عنوان میکروفون اتاق در استودیو، میکروفون کنفرانس در میزگردها، و میکروفون های محیطی در پخش (در برابر تخته هاکی، در زمین بسکتبال و غیره) استفاده می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 10 =